Overwin onzekerheid, minderwaardigheidsgevoel en faalangst met een KRACHTSESSIE.

 

HERKEN JE DIT: ONZEKER | MINDERWAARDIG | TWIJFELEN | FAALANGST | LAAG ZELFBEELD | GEBREK AAN ZELFVERTROUWEN?

Iedereen voelt zich weleens onzeker of minderwaardig. En het zou kunnen dat jij het erg vaak of intens ervaart. Zodanig dat het je belemmert in je doen en laten. Of negatieve gedachten en gevoelens veroorzaakt. Je herkent dan: onzeker zijn over alles; twijfelen aan jezelf; chronische onzekerheid; bang zijn voor wat een ander vindt; weinig of geen zelfvertrouwen; last hebben van minderwaardigheidsgevoel of een laag zelfbeeld; of faalangst.

 

ONZEKERHEID OVERWINNEN | FAALANGST OPLOSSEN

Het is mogelijk om hier wat aan te doen. Je kunt de onzekerheid overwinnen. En dat gaat dus verder dan het ‘hanteren’ of ‘managen’ ervan. Met de juiste tools kun je stoppen met niet zelfverzekerd zijn, onzekerheid, minderwaardigheidsgevoel, enzovoort.
Ook als het je nauwelijks lijkt te hinderen is verbetering mogelijk. Waarom zou je ermee rond blijven lopen als je op een eenvoudige manier er iets aan kunt doen, zodat je je beter gaat voelen?

 

HOE DOE JE DAT?

In een KRACHTSESSIE kunnen we veel bereiken. De kans is groot dat één tot drie sessies voor jou voldoende is om het gewenste resultaat te behalen. Als je geplaagd wordt door een verzameling van klachten, dan kan het zijn dat er meer nodig is. In sommige gevallen adviseer ik dan de FOCUSPROCES training.

 

OOK BIJ EXAMENSTRESS EN RIJANGST

Als je last hebt van examenvrees, examenstress of rijangst dan wil je daar natuurlijk ook vanaf. Welke gevoelens komen er bij jou op als je examen moet doen of iets anders moet presteren? Voel je je bekeken? Voelt het onveilig? Voel je je alleen staan? Ben je bang dat je het niet goed doet? Voelt het alsof iedereen je aanstaart of afkeurend aan het kijken is? Wat het ook is, in een KRACHTSESSIE komen we er achter en lossen we het op.


Ervaringen van anderen

Hieronder lees je verschillende ervaringen van mensen met klachten zoals: faalangst, laag zelfbeeld, minderwaardigheid, niet zelfverzekerd, onzeker, gebrek aan zelfvertrouwen. De uitingsvormen zijn heel verschillend.

Alle namen zijn verzonnen ter bescherming van de privacy.

 

ZELFBEELD

Martine kwam voor een KRACHTSESSIE, omdat haar zelfvertrouwen een deuk had opgelopen. Ze nam haar plek vaak niet in en voelde zich zelden goed genoeg, anderen waren altijd beter. Na de sessie voelt zij zich rustiger en sterker. En is ze in staat om bij zichzelf te blijven

 

RIJEXAMEN

Mariëlle wilde heel concreet aan de slag met haar faalangst omtrent een rijexamen. In de KRACHTSESSIE komen we er al snel achter dat er een verband is met een spreekbeurt die ze op de basisschool heeft gehouden. Zonder dat ze daar nu hele nare herinneringen aan heeft, blijkt wel dat ze onderbewust een automatische respons heeft eigengemaakt in vergelijkbare situaties. Dit is het overlevings- of beschermingsmechanisme in mensen. En in dit geval duidelijk een respons of patroon die meer last geeft dan bescherming biedt.
In de KRACHTSESSIE zetten we dit met eenvoudige tools om. Mariëlle laat naderhand weten dat ze zich erg zelfverzekerd voelt en het rijexamen op een rustige manier én met succes heeft kunnen afleggen. Ook haar rijinstructeur merkt op dat ze meer relaxed is.
Bovendien merkt ze dat onzekerheid ook in haar werk en in het contact met anderen een rol had gespeeld. Ze voelt zich nu veel vrijer.

 

RELATIE

Geplaagd door onzekere gevoelens en minderwaardigheid komt Carla voor een KRACHTSESSIE. We ontdekken dat dit is ontstaan in een ongelijkwaardige relatie , waarin haar vertrouwen ernstig is beschadigd. In de sessie kunnen we dit eenvoudig omzetten.
Enige tijd na de sessie laat zij weten zich een stuk sterker en veel beter te voelen. Ze staat nu ook weer open voor een nieuwe relatie.

 

WERK

Robert meldt zich voor een KRACHTSESSIE in de wetenschap dat hij zijn baan gaat verliezen. Oude angst en onzekerheid komen aan de oppervlakte. Hij heeft last van laag zelfbeeld, gebrek aan zelfvertrouwen en voelt zich machteloos. In enkele sessies werken we aan de diverse thema’s. Hij blijkt als kind gepest te zijn en we kunnen deze oude pijn/stress oplossen met eenvoudige technieken, zonder dat hij het hoeft te herbeleven.
Enkele maanden later begint Robert enthousiast in een nieuwe baan.

 

PANIEKAANVAL

Na een paniekaanval enkele jaren geleden is Aletta in steeds meer situaties onzeker geworden. In enkele KRACHTSESSIES werken we aan deze en daaropvolgende (traumatische) gebeurtenissen. Ook ingrijpende gebeurtenissen uit haar jeugd kunnen we op milde wijze aanpakken. Dat de spanning direct afneemt ervaart ze ter plekke. Het maakt de weg vrij om weer normaal te kunnen functioneren.

 

AFSTUDEREN

Met het afstuderen aan de hogeschool in zicht, voelt Dora onrust. Ze is onzeker over wat erna zal komen. In een KRACHTSESSIE werken we hieraan, zodat ze vrij, krachtig en zelfverzekerd haar keuzes kan maken.

 

EXAMENVREES

In het verleden heeft Greta bij allerlei examens last gehad van faalangst. En ze staat nu voor het motorexamen. We gaan in een KRACHTSESSIE hiermee aan de slag, zodat ze zelfverzekerd kan afrijden.

 

SCHULDGEVOEL

Het onzekere gevoel dat Hetty hindert kunnen we in een KRACHTSESSIE herleiden naar enkele gebeurtenissen in haar jonge levensjaren. In die situaties voelde ze zich schuldig, onzeker en onveilig. Die onderbewuste reactie levert haar tegenwoordig dezelfde vervelende, beperkende gevoelens op. In de sessie gaan we hiermee aan de slag, zodat zij zich goed, integer en vol vertrouwen voelt.

 

LIEFDE

Joost worstelt met zelfliefde en is onzeker over het liefhebben van een partner. In een KRACHTSESSIE blijkt dat de liefde van zijn moeder hem heeft bekneld en dat hij aanmoediging heeft gemist. We zetten eenvoudige processen in met de focus op een positief zelfbeeld. Zo ontstaat er ook ruimte om een ander lief te hebben.

 

UITERLIJK

Lisette heeft last van onzekerheid over haar uiterlijk en dat hindert haar in haar relatie en in haar werk. We ontdekken in een KRACHTSESSIE dat er een link is met een gebeurtenis op de lagere school, waarin zij een werkstuk moest maken. We gaan hiermee aan de slag en leggen in korte tijd een mooie basis voor zelfvertrouwen en verbondenheid.

 

ZELFACCEPTATIE

Onzekerheid maakt dat Marja zichzelf niet accepteert. Ze verstopt zich het liefst of doet ‘wat hoort’. Herinneringen uit haar kindertijd maken duidelijk dat daar de basis is gelegd voor deze automatische (onderbewuste) respons. In de KRACHTSESSIE werken we hiermee en ze gaat met een gevoel van rust de deur uit.

 

RIJANGST

Een ‘control freak’ noemt Maaike zichzelf. Achter het stuur van de auto verkrampt ze , maar ze wil graag zelfverzekerd autorijden. We ontdekken in een KRACHTSESSIE dat ze dezelfde schrik voor het eerst op de middelbare school voelde. We zetten het om naar zelfvertrouwen, ontspanning en vertrouwen in haar rijden.

 

UITSPREKEN

Nancy ervaart een gebrek aan zelfvertrouwen om zichzelf uit te spreken en doet dit dan ook onvoldoende. Ze voelt zich minderwaardig en weet het te verklaren door haar familiebanden en jeugd. We werken in een KRACHTSESSIE naar zelfvertrouwen en kracht.

 

BLIJVEN ZITTEN

Tegen het einde van het schooljaar maakt 13-jarige Theo zich ernstige zorgen of hij wel over zal gaan. Bij het maken van toetsen vergeet hij van de spanning ter plekke wat hij geleerd heeft. Omdat veranderen op deze leeftijd heel snel gaat, zetten we in een KRACHTSESSIE enkele snelle en eenvoudige tools in. Binnen mum van tijd voelt hij vertrouwen en enkele weken later gaat hij over naar de volgende klas.

 

VERRADEN

Ten onrechte heeft iemand een klacht ingediend over Rachel. Ze voelt zich verraden. Dit heeft haar onzeker gemaakt en een minderwaardigheidsgevoel gegeven. Ook daarvoor haalde ze zichzelf al wel vaak naar beneden, merkt ze op. In enkele KRACHTSESSIE S gaan we aan de slag en nadien voelt ze zich vol zelfvertrouwen en krachtig.

 

FYSIEKE KLACHT

Door een ongeluk heeft Renée fysieke klachten en dit maakt haar onzeker over haar lichaam. We werken in een KRACHTSESSIE met het ongeluk en met een gebeurtenis uit haar jeugd, waarin ze vergelijkbare gevoelens en gedachten herinnert. Nu die ‘oude stress’ is getransformeerd kan ze verder.

 

LOOPBAAN

Ruben is onzeker over de koers in zijn loopbaan. Hij weet zijn werkpassies te benoemen, maar is bang dat anderen het gek zullen vinden. Onbewust hecht hij meer waarde aan wat een ander vindt dan aan zijn eigenwaarde. Dit is concreet waarmee we aan de slag gaan in enkele KRACHTSESSIES. Het gaat bij hem om vertrouwen, zelfwaardering, eigen geluk en ontspanning.

 

SCHOOL

In een korte KRACHTSESSIE werken we met Tobias van 10 jaar. Hij heeft wat moeite met bepaalde vakken op school. Op een basaal niveau werken we hiermee, zodat hij meer ontspannen en zelfverzekerd mee kan doen op school.

 

SCHEIDING

Toen Vanessa jong was gingen haar ouders scheiden. Nu ze studeert heeft ze last van examenstress. Een verband is te vinden in de onzekerheid en het gebrek aan overzicht. Na een KRACHTSESSIE kan ze er weer tegenaan.

 

VERLIES

Vivianne heeft enkele jaren geleden haar partner verloren. Ze heeft een nieuwe partner en is bang hem ook te verliezen. Die onzekerheid geeft haar allerlei klachten. In een KRACHTSESSIE blijkt dat ze haar ouders al jong heeft verloren en haar angstrespons is een begrijpelijk mechanisme geworden. We kunnen deze ‘stress’ transformeren naar rust en vertrouwen.

 

CAPACITEITEN

Onzeker is Wytse vooral over zijn eigen kunnen. Hij is verlegen over zijn capaciteiten. Hiermee gaan we in een KRACHTSESSIE aan het werk. Vertrouwen, kracht, gemak en liefde zijn begrippen die voorbij komen.